• Ana sayfam yap

• İletişim Formu

• RSS

• Sitene Ekle

13:57 : Bulut Şelalesi turizme açık   13:56 : Üniversiteye Sosyal Alan   13:55 : İyidere alt yapıdan kurtuluyor   16:14 : CHP Rize Milletvekili Adayı Av. Remzi Kazmaz Dağsu Mahallesi’nde muhtarlar ve köy heyeti ile bir araya geldi.   15:47 : Ak Parti, Sevgi Yürüyüşü Düzenledi   15:40 : Çay Budama Bedelleri Hesaplara Yattı   13:29 : ÇAYKUR’dan Seçim İzni   12:16 : AK Parti Bugün Rize’den Sevgi Yürüyüşü Düzenleyecek   12:04 : Rize`de Amatör Kulüplere Destek   12:01 : Bakır: `Sokağa atacak paramız yok`   09:17 : Tipik bir Rize beyefendisiydi   09:09 : 9. Tarım ve İnsan Fotoğrafı Sergisi Açıldı   09:06 : Asfalt plenti ve konkasör tesislerinde sona gelindi   09:03 : Arhavi Belediyesi Araç Envanterine Çöp Taksi Eklendi   08:59 : Rize Artık ‘Tamam’ Diyor
Haberleri Paylaşarak Bilgiyi Anında Arkadaşlarınıza Ulaştırabilirsiniz.
İspanyol Sara`nın Dünya Bisiklet Turunda 9’uncu Durağı Türkiye
11 Haziran 2018 Pazartesi 08:39:00 / 384 Okuma
Bisikletle illeri gezen ikili, Rize`de mola verdi.

İspanyol Sara Lago (25), ülkesinde üniversiteyi bitirdikten sonra hayali olan bisikletle dünya turu için yola çıktı, 9 ayda 9 ülke geçerek Türkiye'ye ulaştı. 2 buçuk aydır Türkiye'yi bisikleti ile turlayan genç kız, buluştuğu hemşire Yasenia Nomadic (31) ile Karadeniz'e geldi. Türkiye turunda evlerde misafir edildiklerini, yollarda kendilerine ikramlarda bulunulduğunu anlatan ikili, Türklerin misafirperverliğine hayran kaldıklarını söyledi.
Rize: İspanyol Sara Loga, ülkesinde biyoloji mühendisliği okuduğu üniversite eğitimini tamamladıktan sonra, bisikletle dünya turu hayalini gerçekleştirmek için harekete geçti. İspanya'dan geçen yıl eylül ayında bisikletiyle yola çıkan Sara Loga, Fransa, İsviçre, Avusturya, Hırvatistan, Macaristan, Bosna Hersek, Karadağ, Kosova ve Bulgaristan'ı geçerek 2,5 ay önce Türkiye'ye geldi. Trakya, Marmara, Ege ve İç Anadolu'yu bisikletle dolaşan Sara, Türkiye'de buluştuğu arkadaşı hemşire Yasenia Nomadic (31) ile Karadeniz'e ulaştı. Karadeniz sahili boyunca illeri gezen ikili, Rize'de mola verdi. Yol boyunca kamp kuran, çadırda kalan Loga ve Nomadic, yağmurlu havalarda ise davet edildikleri evlerde misafir oldu, yollarda kendilerine ikramlarda bulunuldu. İki arkadaş Türk insanının misafirperverliğine hayran kaldıklarını söyledi.
“ Yolculuğumuzun ne zaman biteceğini bilmiyorum”
En büyük hayalinin bisikletle dünya turu yapmak olduğunu belirten Sara Loga, "Üniversite bitince tek başıma yola çıktım. 9 ülkeyi geçtim, Türkiye'ye geldim. Arkadaşım ile İzmir’de buluştum. O da benim gibi İspanya’dan yola çıkmıştı. Şimdi beraber turumuza devam ediyoruz. Yolculuğun tam olarak ne zaman biteceğini bilmiyorum. Henüz böyle bir karar vermedim. 10’uncu ülkedeyim. Sevdiğimiz bir gezi olduğu için çok zevk alıyoruz. Bazen evlere misafir oluyoruz, bazen ise kamp yapıyoruz" dedi.
Yasenia Nomadic ise 2 aydır Türkiye’de olduğunu belirterek insanların ilgisinden çok memnun olduklarını söyledi. Nomandic, "Türkiye turunda Sivas yakınlarından geçerken birden yağmur ve dolu başladı. Yağmurun şiddetinden sığınacak yer arıyorduk. Dağın ortasında bir yoldan geçiyorduk. Önümüze bir tek ev çıktı. Gidip kapıyı çaldık. Kapıyı açan kişi bize hiç soru sormadan ‘gelin gelin’ diye seslendi ve bizi içeri alıp misafir ettiler. Bu çok enteresan bir olaydı" ifadelerinde bulundu. Rize’de karşılaştığı iki turisti karşılayan bisiklet sporcusu Fatma Demir de "Burada çok yabancı turistin bisikletleri ile geçtiğini görüyorum. Ben de eşimle bisiklet tutkumuzu yaşamaya devam ediyoruz. Geçen bisikletçilerle sohbet edip, onları misafir ediyoruz" diyerek sahil yolu güzergâhına bisiklet yollarının yapılmasını istedi.